Program psychologiczno-terapeutyczny

Odbiorcy programu:

  • osoby, które ukończyły program korekcyjno-edukacyjny i widzą dalszą potrzebę pracy w obszarze swoich zachowań;
  • osoby, które nie uczestniczyły w programie korekcyjno-edukacyjnym, jednakże wykazują dużą świadomość, a także dużą motywację do pracy nad poprawą swoich zachowań;
  • osoby, które są w trakcie procesu dotyczącego oddziaływań korekcyjno- edukacyjnych (końcowa faza programu korekcyjno-edukacyjnego, gdzie jednocześnie prowadzona jest rekrutacja do programu psychologiczno- terapeutycznego), a także wskazanych przez prowadzącego program, przy jednoczesnej gotowości ze strony uczestnika do dalszej, pogłębionej pracy nad swoim zachowaniem;
  • pary małżeńskie/partnerskie/osoby pozostające w związkach kohabitacyjnych, których relacje opierały się na zachowaniach przemocowych, jednakże wykazują dużą świadomość i dużą motywację do pracy nad poprawą swoich zachowań, swoich relacji ;
  • osoby skierowane przez zespół interdyscyplinarny.

Założenia organizacyjne:

  • spotkania indywidualne - obszary pracy: rozeznanie potrzeb, trudności w relacji, indywidualne przekonania, odpowiedzialność za swoje czyny, poczucie własnej wartości, wzmacnianie zasobów, wzorce rodzinne, schematy radzenia sobie;
  • spotkania dla par/ rodzin - obszary pracy: odbudowa związku, w którym była przemoc, psychoedukacja i korekcja m.in. w zakresie mechanizmów i czynników wpływających na stan relacji, wpływu przemocy na relacje rodzinne, dziecko w przemocy domowej, wyznaczanie kierunków rozwoju relacji związku, rozwiazywanie sytuacji konfliktowych bez przemocy, rola informacji zwrotnych, zadośćuczynienie;
  • spotkania grupowe - obszary pracy: emocje jakie są i jak sobie z nimi radzić, metody rozwiązywania konfliktów stereotypy, mity i przekonania na temat płci i ról społecznych, style wychowania, wyrażanie i rozpoznawanie potrzeb swoich i innych,
  • koncepcja władzy i kontroli, praca z nawrotami – budowanie planu działania na wypadek pojawienia się trudności.